En fest i navnets ærinde

Når dit nyfødte barn tildeles et navn, skal det fejres. Barnedåben er et stort step for barnets nye tilværelse i en stor verden. Men hvordan sørger du for, at barnets navn bliver fejret i god stil?

Der er mange navne oppe at vende, og det er ikke altid lige nemt at finde frem til det helt rigtige navn til barnet, som du netop har sat i verden. Derfor skal beslutningen og dåben fejres med manér. En stor fest med ingen mangler og i selskab med alle de nærmeste. Det skal være en særlig dag og aften, men hvordan sørger du for, at den bliver husket?

Du skal da holde en stor fest og fejre den nye generation. Her får du nogle tips til, hvad du skal være opmærksom på, når du skal holde en barnedåb, som ingen glemmer.

Sorter i invitationerne

Først og fremmest kræver en god fest det helt rigtige selskab. Der skal hverken være for mange eller for få, og det skal kun være de personer, der får en del i barnets liv, som skal inviteres. Det kan være en svær opgave at sortere i venner og bekendte, når du skal husere en stor barnedåbsfest. Men det er en vigtig sortering, som kun dig og din medsammensvorne kan lave.

En barnedåbsfest er en fejring af den nyfødte. Det er en intim og vigtig fejring, og det er en dag, som du vil huske glædeligt tilbage på. Derfor er gæsterne førsteprioritet, når du skal holde sådan en fest. Du skal vide, hvor man invitationer, der skal sendes afsted. Og ikke mindst sortere dig frem til, hvem der skal deltage.

Den smukke ceremoni

Dernæst er det afgørende at få arrangeret en flot og smuk ceremoni i kirken. Festen begynder allerede, når I møder de fremmødte gæster i kirken. Den lille får tildelt et navn, som han eller hun skal bærer stolt på resten af livet. Sørg derfor at aftal med præsten, hvordan I ønsker, at ceremonien skal foregå. Sørg for at få hyret en eller flere personer til at få taget en masse billeder og videoer, så I altid kan se tilbage på den vigtige dag.

En kold velkomstdrink

Når I tager gæsterne i hånden og drager mod lokalet, hvor I skal fejre barnets første timer med et helt friskt navn, så vil I gøre gæsterne en tjeneste at have sørget for en kold velkomstdrink. Det kan være alt fra den simple håndbajer til en hjemmelavet drink serveret med isterninger. Er det den sidste mulighed, som du føler passer bedst til jeres arrangement, så kan du med fordel bestille is på istilfest.dk. På den måde har du også sørget for, at I ikke løber tør for kolde drinks til aftenens udskejelser, når I har lagt den lille i seng til en tryg og sikker nattesøvn.

Server jer til glade gæster

Med glade gæster sikrer I en bedre fejring af jeres nye et-og-alt. Og hvordan gør man gæster glade? Det kan der være flere måder at gøre, men en sikker vinder er altid gennem spiserøret. Servere I en god gang mad, så holder I humøret højt, og I går med sikkerhed ikke sultne i seng.

At holde en barnedåb er hverken billigt eller nemt. Det kan være uoverskueligt at holde alle bolde i luften på én gang, og det kan være svært at stå i køkkenet, mens ceremonien udspiller sig. Derfor kan du med fordel bestille udefra og få leveret catering til dit babyshower. Det løser ofte en masse problemer, unødvendige skænderier og det sørger samtidig for, at det vigtigste ved jeres fest holdes intakt – nemlig at I som forældre nyder dagen.

Så står du og skal holde en barnedåb rundt om hjørnet, så start allerede nu med at arrangere det. Tag kontakt til kirke, bestil is, drikke og mad. Og så nyd, at du netop har fået livets vigtigste job. At være forældre.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *